Kapcsolat

m6ny-0243kepp-normal.jpg      angol_zaszlo.png    

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink használatával ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ 

Ok

Hogyan határozzuk meg, hogy mikor van szükség Brand frissítésre?


publikacio_29_1.png

 

Írta: G.E. Matolay | brand, brandfrissítés

 

A Brand frissítés egy vállalkozás életének természetes része. Még a nagyvállalatok, például a Pepsi Cola ismételten átalakultak, hogy Brandjük modern és naprakész maradjon, és új ügyfélgenerációkat érjen el.
A  Brand Frissítés több, mint a vállalkozás színeinek frissítése vagy új logó létrehozása.

A Brand Frissítési üzleti stratégiája és piaci műveletei gyakran tükrözik a vállalkozás belső gyártási, szolgáltatási, kereskedelmi filozófiájának lényeges változását. Innen is jól látszik, hogy ez az üzleti stratégia erőteljesen belülről kifelé építkezik. A frissítés kapcsán a a felépített új stratégia vonalán fejlesztésre kerülnek a cég belső működési csatornái. A frissítést maga a személyzet is megismeri és magáévá teszi és csak azután lép ki a piacokra.

Amikor úgy dönt, hogy itt az ideje egy alaposabb Brand Frissítésnek, akkor jobb ha ezután tudatosan és okosan halad tovább.

 

A Brand Frissítés nem sokban különbözik más Üzleti fejlesztéstől.
Egy étteremben ki lehet cserélni a bútorokat, le lehet cserélni az étlapot, ezt mindenki ismeri és üzlet fejlesztésként tartja számon minden tulajdonos.

 

A frissítés sok tévhittel szemben nem egy gyors, marketing bohóckodás. Ám még egy sima arculat átalakítás sem olcsó mulatság főleg akkor, ha nem érti el a célját és nem igen változik meg tőle semmi. Ezért van az, hogy sok cégtulajdonos óckodik az ilyen munkálatoktól, mert felesleges pénzkidobásnak tartják.

Egy alaposan megtervezett Brand Frissítés időt vesz igénybe és megvannak a maga költségei. A tét viszont nem más, mint az elérendő eredmények. nem minden, hogy egy precízen
megtervezett terv mentén bolygatják meg a cég meglévő ügyfélkörét, mert akkor ennek nem lesznek negatív visszhangjai.

Ezért érdemes a frissítéssel időben elkezdeni dolgozni és nem akkor, amikorra meglévő Brand már a komolyabb hanyatló szakaszába ért. Ez igaz egy szállodára, étteremre, magánorvosi rendelőre, gyártó és szolgáltató cégekre is.


A legfontosabb dolog az, hogy meghatározza a megfelelő az időzítését, azaz feltenni azt a kérdést, hogy melyik a legalkalmasabb pillanat a cég termékének, szolgáltatásának Brand Frissítésére.
 

Amennyiben a megfelelő időzítésről már döntés született, akkor fontolóra kell vennie a folyamattal kapcsolatos legfontosabb kérdéseket, és meg kell határoznia, hogy mely kérdéseket akarja megoldani  a frissítéssel. Végül, körültekintően mérlegelnie kell az új irányát, hogy elkerülje a súlyos újratervezési hibákat.


Hogyan határozható meg, hogy  mikor kell az üzleti vállalkozást, annak szolgáltatását, termékét brand frissíteni?
 

publikacio_29_2.png

 

A Brand Frissítés melletti döntés általában akkor történik, amikor egy tulajdonos vagy vezetőség úgy érzi, hogy egyik vagy másik szolgáltatásának, termékének a Brandje nem egyeztethető össze a vállalkozásuk jelenbeli fejlődési irányával vagy a Brand már nem teljesít annyira, mint azelőtt vagy mert megszűnőben van a törzs ügyfelek elkötelezettsége.

 

Függetlenül attól, hogy mennyire nem képesek már elérni a célpiacokat, vagy attól, hogy mennyire elavult a Brand, a legtöbb vállalkozásnak még mindig meg van a lehetősége, hogy döntést hozzon egy Brand Frissítésről és az ezzel kapcsolatos beruházásról.”

publikacio_29_3.png


Sok olyan vállalkozással volt már dolgunk, akik azt hitték magukról, hogy végveszélyben vannak, de egy ilyen fejlesztés bebizonyította, hogy mindig van kiút. Ehhez persze szükség van a tulajdonos és a vezetőség kitartására és befektetett extra munkájára is.

Mindannyian tudjuk, hogy sokszor a siker vagy kudarc fejben dől el. Csupán olyan vállalkozások nem képesek megfordítani a lefelé húzó trendet, akik maguk mér nem akarnak változni és nem képesek kijönni az önlehúzó spirálból.

Sokszor előfordul az is, hogy A frissítésre egy speciális probléma adja meg az okot. Ez lehet bármilyen üzleti helyzet, belső konfliktus, de még szóba kerül az a helyzet is, amikor elkövetett üzleti problémák miatt a Brand neve lejáratódik.

A mérlegelés során valójában több kérdés is felmerülhet.


Íme az a 6 legfontosabb ok, amikor a legtöbb tulajdonos úgy dönt, hogy Brand Frissítéshez fordul:

1. A terméke, szolgáltatása valamilyen működési hiba miatt értékét veszti és lejáratódik

Egyetlen vállalkozás sem létezik válságos időszakok nélkül. Minden egyes ilyen válság képes meggyengíteni a termékek, szolgáltatások jó hírét. A vezetés, a tulajdonos ilyenkor kétségbeesett előfizetéseket tehet a rend helyreállítására. Mégis sok idő telik el addig, amíg az ügyfélkör kiheveri ezt a válságos időszakot és a bizalmuk újra épül.
Ahelyett hogy kétségbeesetten próbáljuk visszaszerezni a vevők lojalitását kezdjünk bele egy jól időzített Brand Frissítésbe.

Egy komoly üzenet a vásárlói kör számára. Nem a helyreállítást látják, hanem valami új megteremtésért, amelyik többszörösére növeli elkötelezettségüket. Mindenki tudja, hogy baj bárkivel történhet és sokkal hitelesebbnek látják az ilyenfajta megújulást. Ne gondoljuk, hogy a vevők nem látják mi történt velünk. Legfeljebb csak nem szólnak.

Még a lojális vevőknek is csak kis százaléka jelzi elégedetlenségét, a többségük egyszerűen csak vált. Amikor érzékelik, hogy Brand Frissítés történt új erővel térnek vissza.


Egy alaposan megtervezett Brand Frissítés nem csupán a cég hírét állítja vissza, hanem teljesen új lendületet ad az egész üzletnek.”

2. Már nem képes hatékonyan elérni a célpiacát

Több oka lehet annak, hogy miért nem képes már hatékonyan elérni a célpiacot. Lehet, hogy a vállalkozása fejlődött, és már mások lettek a  demográfiai célok, de meglévő Brandje még mindig a régi célokat tükrözi.
Ám az is  lehet, hogy időközben a piac elmozdult és e miatt veszíti el a a kapcsolatot az ügyfelekkel. Brandje pedig még nem váltott át az új piaci feltételekre. Vannak olyan esetek, amikor a Brandje az ideális vásárlói bázist célozza meg, de már nem jön elegendő válasz.

Lehet az is, hogy meglévő ügyfélköre már össze van zavarodva azzal kapcsolatban, hogy mit is  csinál. Fontos annak azonosítása, hogy miért is nem éri el a piacát. A kudarc okainak azonosításával orvosolhatja azokat, miközben tudatosan halad előre a Brand Frissítés folyamatával.

Be kell azonosítani azt, hogy végül is mi változott meg a piac vagy az ön cégének az iránya.

3. A Brand elavulóban van

 

Manapság a világ gyorsabban mozog, mint valaha az internet korszak beköszöntével.
Függetlenül attól, hogy önnek kis vagy nagyobb vállalkozása van számítania kell már arra is, hogy rendszeresen korszerűsítenie kell.

Ügyfelei várják el, hogy vállalkozása, szolgáltatása és termékei naprakészek legyen ebben a modern korban. A tíz évvel ezelőtt kialakított üzleti filozófiájának tovább folytatása ezen a gyorsan fejlődő piacon már lehet, hogy egyes esetekben elavultnak tekinthető. Ahogyan az ügyfelek elvárják, hogy lépést tartson ízlésükkel és érdekeikkel.

 

A Coca Cola kiváló példa egy vállalkozás számára, amely az elmúlt 100 évben sikeresen fejlődött ki. Az idő előrehaladtával a cég mindig is nyílt párbeszédet folytatott a vásárlóival. Ez a 120 éves márka a világ egyik legnépszerűbb itala. A „Coca-Cola” név a második legismertebb szó a világon.


És itt jön a fontos adat:


A Coca-Cola nem változtathatja meg Brand Stratégiáját egyik napról a másikra, ahogy azt az Ön vállalkozása sem teheti meg.”


Az Ügyfelek egyfelől elvárják a Brand folyamatosságát másrészről szomjasan áhítoznak a Brand Frissítésre a céges innovációra. A vevőknek időre van szükségük ahhoz, hogy megismerjék Brand Frissítés új vonalát, és a legtöbb fogyasztó értékeli is ennek a fokozatos megismerésnek a  kényelmét.


Ennek kapcsán a Coca-Cola olyan új fogyasztókhoz fordult, akik alacsony kalóriatartalmú lehetőségeket kerestek, és 1982-ben a Coca-Cola bemutatta nekik a Diet Coke-t. Ezután hagyták, hogy a Diet Coke alacsony kalóriatartalmúvá váljon, és mindenütt hivatalos italává válik. Továbbra is felhívták ügyfélkörüket azáltal, hogy megmutatták nekik, hogy tisztában vannak érdeklődésükkel.
 

A Brand Frissítési Stratégia egy igazi, új Brand Kultúrát hozott létre és az ebben lévő elkötelezettségük bizonyítása érdekében a Diet Coke külső szakértőkkel működött együtt annak érdekében, hogy megmutassa a fogyasztóknak, hogy ugyanazt a minőségi terméket kínálják a Diet Coke fogyasztók új generációjának. 

 

Közben a Coca-Cola megőrizte azon nosztalgikus vonásait, amelyeket ügyfeleik eddig megszoktak és szerettek, de kibővítették a ügyfélkörüket a fiatal férfiakkal és nőkkel és az egészségtudatosokat.
Nem csak a logó és a design változott, hanem a Brand Frissítés egy teljesen hiteles, új szolgáltatási és termék vonalat épített ki.

 

4. A konkurencia másol és újdonságokkal rukkol elő


Az egész világ másol. Előfordulhat, hogy konkurenciánk is ezt teszi.
Amennyiben nem vagyunk felkészülve erre az eseményre, az ellenfél képes kiharapni ügyfélkörünk egy részét. Ez még a legjobbakkal is megesik. Egy jól irányzott Brand Frissítés megadja nekünk a lépéselőnyt és mi kerülünk újra az érdeklődés középpontjába.

 

Jó példa erre az Apple és a Samsung folyamatos üzleti harca.

A Brand Frissítés a legjobb eszköz arra, hogy visszatérítsük megújult működésünket a vásárlókörünk tudatába.
 

A Brand frissítés egy mai vállalkozás életének természetes fejlesztési része. Az okos cégek ismételten átalakultak, hogy Brandjük modern és élenjáró maradjon, és a meglévők megtartásával új ügyfélrétegeket érjen el.


5. A cége filozófiája változott meg

 

Vállalkozása alapításakor egy teljes érték csomagot hozott létre. Ezen értékek célja bizonyára az volt, hogy új cégét az első néhány éven sikeresen átvezesse, és alapot teremtsen a további növekedésre. Amint viszont a vállalkozás növekszik sok változáson megy keresztül.
A vállalkozás alapfilozófiája gyakran a kezdeti tulajdonosok és vezetés alapvető értékein alapul.

 

Ahogy a vezetés, a kulcs személyzet változik, és egy újabb generáció kerül fel a cég élére, maga az üzlet is megváltozik. Brandjének, Brand stratégiájának tükröznie kell ezeket a változásokat.
Már mindenki tudja, hogy a Brand nem csupán a logó, az arculat, hanem az a név, amit mindezekkel megszerez.

 

A brand az, amit a vendégkör gondol a vállalkozásról, annak termékeiről és szolgáltatásairól.

Egy frissült Brand mindig is tükrözi vállalkozását és a működő piaci gyakorlatait, tevékenységét. Egy alaposan kidolgozott Brand és annak stratégiája szilárd alapot és iránymutatásokkal is szolgál, amelyek útmutatást nyújtanak az üzleti tevékenysége mindennapjai során.

 

Függetlenül attól, hogy elmozdult eredeti céljaitól vagy csak kibővítette azokat, Brandjének naprakészen, mindig tükröznie kell a vállalati politikát és az arra felépített üzleti tevékenységet. 


6. A vállalkozása kibővült

 

Amennyiben úgy döntött, hogy vállalkozását kibővíti, erről a bővítésről ügyfélkörének is tudnia kell. A Brand Frissítés a legjobb eszköz arra, hogy visszatérítsük működésünket a vásárlókör tudatába.

 

A Brand Frissítés tervezett lépéseivel tudathatja vevőivel, hogy továbbra is számíthatnak Önre, hogy Ön még mindig  az az értékes Brand, amelyben mindig is hittek. A különbség csupán az, hogy most már új dolgokat is várhatnak Öntől.
 

A sikeres frissítés egy kifinomult, innovatív céget tükröz ki a piaca felé. Ez komoly és tartós hozzáadott értéket képvisel a vállalkozása számára.


A Brand frissítés egy mai vállalkozás életének természetes fejlesztési része. Az okos cégek ismételten átalakultak, hogy Brandjük modern és élenjáró maradjon, és a meglévők megtartásával új ügyfélrétegeket érjen el.”

 

G.E. Matolay

MG Vállalkozásmérnökség 

Unique Branding szakértő, író, előadó