Kapcsolat

m6ny-0243kepp-normal.jpg      angol_zaszlo.png    

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink használatával ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ 

Ok

Brand szabászat III.


publikacio_32_1.png

 

Írta: G.E. Matolay | brand, branding

 

Amikor már megismerte és megértette a brand stratégia építés alapvető elemeit, akkor hátra léphetünk egy kicsit és elkezdhetünk egy szélesebb képet nézni. Egy erős, tartós és egyedi brand létrehozása csak az utazásának kezdete, amely erős üzleti arculatot alakíthat ki vállalkozása számára.

 

A már megismert alapvető ismeretek természetesen az első fontos lépés a Brandje alapjainak megteremtése felé. A brand stratégia építés csak olyan messzire vezet, amilyen mértékben egy kivitelezhető és ütőképes tervezettel rendelkezik.
 

Amikor a brand stratégiára gondol, fontos, hogy azt egy hosszabb távú, folyamatosan fejlődő   folyamatnak tekintse és ne egy “megcsináltuk, készen van” típusú tevékenységnek.
 

Nem ritka, hogy a Brandek fejlődnek, miközben növekednek, miközben egyre jobban tudatába kerülnek annak, hogy mi az, amit a  közönség kedvel és mi az, amit nem szeret.

 

A legsikeresebb Brandek nem azok, amelyek egyszer megtalálják azt, ami jól működik, és ragaszkodnak ehhez a a fegyverhez, nem számít mi is történik.

Ehelyett a legjobb vállalatok finomítják és tovább finomítják brand stratégiájukat, hogy megtalálják a megfelelő egyensúlyt és lehető legjobban mértékben érjék el vele vásárlókörük szívét és eszét.  

 

Mielőtt belekezdenénk ezekbe a nagy különbségeket mutató brandekbe, vizsgáljuk meg, mit csinálnak a legsikeresebb brandek, azért hogy folyamatosan a csúcson tudjanak maradni. 

 

„A cél nem csak az, hogy brandje felismerhető legyen, hanem az is, hogy vásárlóköre  annyira szorosan azonosuljon a vállalat által meghatározott brand karakterisztikákkal, hogy ezen keresztül váljon ismertté."

 

A sikeres Brandek védjegyei

 

A világ legjobb vállalatai mind sikeres brand stratégiákat alakítottak ki az eladásaik és a profitjuk fejlesztésére. Olyan Brand stratégiát, amely alapvetően meghatározza és irányítja napi működésüket és ezen túl a marketing és értékesítési stratégiáikat is.

Íme néhány dolog, amit jól csinálnak:

 

III. Következetes hozzáállás

 

Van egy nagyon fontos szempont, amelyet gyakran figyelmen kívül hagynak a Brand stratégia építés és bevezetés során.
Ez pedig a  a következetesség. Néhány vállalat pánikba eshet, amikor azt hallja, hogy az új Brand Stratégia fejlesztés vagy meglévő Brand Frissítés fejlesztés bevezetése kapcsán valamelyik értékesítési vagy marketing kampány nem megfelelően teljesít.

A rohanás közben, hogy a dolgokat gyorsan kijavítsák lehet, hogy úgy döntenek, hogy vissza kell menni a tervező asztalhoz, mert úgy döntenek, hogy valami teljesen újat kell kitalálni.
Noha a finomhangolás és a folyamatok folyamatos fejlesztése fontos a fogyasztók csak akkor emlékeznek a cégére, ha van egy világos referenciapontjuk.

 

Azáltal, hogy szilárdan megmaradunk az eredeti üzenetnél, még akkor is, ha időközben konkrét kampányok változnak meg és folytonosan tartjuk az eredeti Brand koncepciót, stratégiát és az azt kísérő designt, a színkoncepciót, a nyelvezet és a kommunikációk tervezett tónusát, A Brandje lépésről-lépésre bele fog illeszkedni ezekbe a tervezett, egyedi tulajdonságokba.

Nem számít, mit mond egy konkrét kampány, közben a Branded a változatlan Brand stratégia mentén mindig keresztül fog ragyogni rajta.

 

“A Brand Stratégia nem marketing és nem is az értékesítés.”

Jó példa - McDonald's: Lehetetlen, hogy valahol is nem kerülnél kapcsolatba vele.

Nem számít a világ bármely részén, a sárgás, arany ívek a gyors étkezés  szinonimájává váltak és mindezeket a barátságos bohóc kedvesen reprezentálja.

 

A McDonald’s 1962-tól egészen 2010-ig változatlanul tartotta a Brand koncepcióját, logóját, arculatát, annak ellenére, hogy sokféle szlogen, marketing kampány  alakult ki közben. Volt közöttük sikeres McDonald’s marketing kampány és volt, ami megbukott.

A Brand Stratégia nem marketing és nem is az értékesítés. Ezek csak kísérik és kiegészítik azt. Lehetnek sikeres és sikertelen marketing kampányok, de ez nem von le semmit az eredeti Brand Stratégia értékéből.

Egy alaposan kidolgozott Brand Stratégia érintetlenül kell, hogy maradjon. Ki kell tartani mellette a középtávú siker érdekében. A marketing kampányok jönnek, mennek, a sikerteleneket sikeresek váltják fel, de a következetes hozzáállás mentén a Brand Stratégia minden eleme be fog szívódni a célközönség ereibe és a Brand szépen fog csillogni.


“A marketing kampányok jönnek, mennek, a sikerteleneket sikeresek váltják fel, de a következetes hozzáállás mentén a Brand Stratégia minden eleme be fog szívódni a célközönség ereibe és a Brand szépen fog csillogni.”

G.E. Matolay

MG Vállalkozásmérnökség 

Unique Branding szakértő, író, előadó