Kapcsolat

m6ny-0243kepp-normal.jpg      angol_zaszlo.png    

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink használatával ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ 

Ok

Amennyiben kellően fókuszál, öt lenyűgöző dolog történik a Brandjével
 

publikacio_61.jpg


Írta: G.E Matolay |brand, brandfejlesztés

 

Gyorsan és dinamikusan növekedni (sőt, egyáltalán növekedni) csak úgy lehet, ha minél több Ügyfélnek ,minél több terméket vagy szolgáltatást adunk el. Vagy mégsem?

Sok esetben azt is látjuk, hogy a növekedésnek sokszor éppen az a gátja, hogy nem egy-egy kiválasztott, jól körülhatárolt, mérési eredmények alapján behatárolt célcsoportnak értékesítenek a cégek, hanem mindenkinek el akarnak adni, azaz célt tévesztenek, nincs fókusz, nincsenek prioritások.

A “mindent és azonnal”, azaz a sörétes puska elv, amely nagyon sok vállalkozó és cégvezető gyenge pontja.

Nagy önfegyelemre és üzleti türelemre van szükség ahhoz, hogy a fókuszálás szabályát alkalmazd. Amennyiben ezt választod és felvértezed magad higgadtsággal és türelemmel, akkor mindig is eredményt fogsz elérni.

Lássuk csak a fókuszálásból származó 5 üzleti előnyt:


1. Erősebb befektetés-megtérülés (ROI):
(ROI - Return on Investment = Befektetés-arányos megtérülés, Mennyi profitot ért el a befektetésből, a befektetésre fordított összeghez képest)



Amennyiben a Brand-Stratégiába befektetett pénzedet egy meghatározott áttörési pontra koncentrálod, amelyről tudod, hogy működni fog, akkor a piaci válaszreakció 3X pozitívabb és 3x hatékonyabb lesz. A türelem és a hidegvér meghozza a várt eredményt. Sok Brand-Stratégia projektet hajtottam már végre és az eredmény sosem okozott csalódást.

2. Jobb megtérülés az erőfeszítésről (ROE):
(Return on Equity = Azt mutatja meg, hogy az. egységnyi saját tőkére vetítve mekkora volt a cég profitja, százalékban kifejezve. Azaz a tulajdonosok által összerakott tőkének mekkora az éves hozama.)

Biztos vagyok benne, hogy ezzel egyet fogsz érteni.  Neked, mint cégvezetőnek a lehető leghatékonyabban kell felhasználnod korlátozott erőforrásaidat.

Találd meg a Nagyszerű, de egyszerű megoldást! Fókuszálj a legkönnyebben végrehajtható Brand-Stratégia ötletekre, amelyek a legjelentősebbek. Kerüld el azokat a gondolatokat, amelyeket bonyolult végrehajtani, kétséges az eredményük és nagy befektetést igényelnek.
Ösztönösen kell jó befektetést csinálnod, hogy biztosítsd a ROE-t.
Sokan azért tartanak a Brand befektetésektől, mert kidobott pénznek gondolják, 

ami nem biztos, hogy megtérül.

3. Növekvő és erősebb hírnév:

Ha fókuszálod a célközönségedet és ennek megfelelően a Brand üzenetedet, akkor nagyobb esélyed lesz arra, hogy javuló, és másokat inspiráló hírnevet megszerezz az alap célközönséged körében.

Tudnod kell azt is, hogy a fókuszált célközönségre irányuló fókuszált üzenetek sokkal inkább hajlamosak arra, hogy meghallgassák őket. Így sokkal inkább hallható és érthető leszel, a közönséged sokkal nagyobb mértékben fog hallani téged, sokkal inkább fogékony lesz üzenetedre.

4. Szilárdabb Versenyképesség:

Ha az üzenetét egy konkrét célközönségre összpontosítod, a branded elkezd magának egy erőteljesebb védőburkot képezni a piacon, és megvédheti brandedet egy erőszakos piaci behatolástól vagy behatolási kísérletektől. 

5. Sikeres Brand Stratégia projekt esetén még több beruházás:

Amikor az üzleti eredményekre összpontosítunk és tényleges eredményeket érünk el, akkor ügyfelünk vezetőségének csapata gyakran megkér minket, hogy ismételjük meg a műveletet.

 

Több pénzt és több forrást adnak ilyenkor.
Még a megnövekedett erőforrások esetén is sosem feledkezünk el arról, hogy a járt utat nem hagyjuk el a kecsegtető járatlan út miatt. Ugyanazt a célzott megközelítést alkalmazzuk.

 

Sose feledkezzünk el a fókuszálás törvényéről, sosem feledkezzünk el az egyszerű és hatékony megoldás elvéről, haladunk a járt úton és addig ismételjük a sikeres projekteket, ameddig azok eredményt hoznak.

 

G.E. Matolay

MG Vállalkozás Mérnökség

Unique Branding szakértő, író, előadó