Amennyiben kellően fókuszál, öt lenyűgöző dolog történik a Brandjével
Írta: G.E Matolay |brand, brandfejlesztés
Gyorsan és dinamikusan növekedni (sőt, egyáltalán növekedni) csak úgy lehet, ha minél több Ügyfélnek ,minél több terméket vagy szolgáltatást adunk el. Vagy mégsem?
Sok esetben azt is látjuk, hogy a növekedésnek sokszor éppen az a gátja, hogy nem egy-egy kiválasztott, jól körülhatárolt, mérési eredmények alapján behatárolt célcsoportnak értékesítenek a cégek, hanem mindenkinek el akarnak adni, azaz célt tévesztenek, nincs fókusz, nincsenek prioritások.
A “mindent és azonnal”, azaz a sörétes puska elv, amely nagyon sok vállalkozó és cégvezető gyenge pontja.
Nagy önfegyelemre és üzleti türelemre van szükség ahhoz, hogy a fókuszálás szabályát alkalmazd. Amennyiben ezt választod és felvértezed magad higgadtsággal és türelemmel, akkor mindig is eredményt fogsz elérni.
Lássuk csak a fókuszálásból származó 5 üzleti előnyt:
1. Erősebb befektetés-megtérülés (ROI):
(ROI - Return on Investment = Befektetés-arányos megtérülés, Mennyi profitot ért el a befektetésből, a befektetésre fordított összeghez képest)
Amennyiben a Brand-Stratégiába befektetett pénzedet egy meghatározott áttörési pontra koncentrálod, amelyről tudod, hogy működni fog, akkor a piaci válaszreakció 3X pozitívabb és 3x hatékonyabb lesz. A türelem és a hidegvér meghozza a várt eredményt. Sok Brand-Stratégia projektet hajtottam már végre és az eredmény sosem okozott csalódást.
2. Jobb megtérülés az erőfeszítésről (ROE):
(Return on Equity = Azt mutatja meg, hogy az. egységnyi saját tőkére vetítve mekkora volt a cég profitja, százalékban kifejezve. Azaz a tulajdonosok által összerakott tőkének mekkora az éves hozama.)
Biztos vagyok benne, hogy ezzel egyet fogsz érteni. Neked, mint cégvezetőnek a lehető leghatékonyabban kell felhasználnod korlátozott erőforrásaidat.
Találd meg a Nagyszerű, de egyszerű megoldást! Fókuszálj a legkönnyebben végrehajtható Brand-Stratégia ötletekre, amelyek a legjelentősebbek. Kerüld el azokat a gondolatokat, amelyeket bonyolult végrehajtani, kétséges az eredményük és nagy befektetést igényelnek.
Ösztönösen kell jó befektetést csinálnod, hogy biztosítsd a ROE-t.
Sokan azért tartanak a Brand befektetésektől, mert kidobott pénznek gondolják,
ami nem biztos, hogy megtérül.
3. Növekvő és erősebb hírnév:
Ha fókuszálod a célközönségedet és ennek megfelelően a Brand üzenetedet, akkor nagyobb esélyed lesz arra, hogy javuló, és másokat inspiráló hírnevet megszerezz az alap célközönséged körében.
Tudnod kell azt is, hogy a fókuszált célközönségre irányuló fókuszált üzenetek sokkal inkább hajlamosak arra, hogy meghallgassák őket. Így sokkal inkább hallható és érthető leszel, a közönséged sokkal nagyobb mértékben fog hallani téged, sokkal inkább fogékony lesz üzenetedre.
4. Szilárdabb Versenyképesség:
Ha az üzenetét egy konkrét célközönségre összpontosítod, a branded elkezd magának egy erőteljesebb védőburkot képezni a piacon, és megvédheti brandedet egy erőszakos piaci behatolástól vagy behatolási kísérletektől.
5. Sikeres Brand Stratégia projekt esetén még több beruházás:
Amikor az üzleti eredményekre összpontosítunk és tényleges eredményeket érünk el, akkor ügyfelünk vezetőségének csapata gyakran megkér minket, hogy ismételjük meg a műveletet.
Több pénzt és több forrást adnak ilyenkor.
Még a megnövekedett erőforrások esetén is sosem feledkezünk el arról, hogy a járt utat nem hagyjuk el a kecsegtető járatlan út miatt. Ugyanazt a célzott megközelítést alkalmazzuk.
Sose feledkezzünk el a fókuszálás törvényéről, sosem feledkezzünk el az egyszerű és hatékony megoldás elvéről, haladunk a járt úton és addig ismételjük a sikeres projekteket, ameddig azok eredményt hoznak.
G.E. Matolay
MG Vállalkozás Mérnökség
Unique Branding szakértő, író, előadó