Hogyan képes a Brand stratégia életre kelteni az 5 fogyasztói pontot
írta: G.E. Matolay | 27.01.2020 | Brand
Így terjed ki egy jól kidolgozott brand stratégia mentén a brand ötlet az öt fogyasztói érintkezési ponton.
1. Innováció:
A brand stratégia esszenciális részeként fejlesszen ki egy ténylegesen megalapozott terméket vagy szolgáltatást, amely azt a trendek és a technológia élvonalába viszi. A termékfejlesztő csapatát olyan irányba mozdítsa, hogy biztosítani tudja, hogy a fejlesztések mellett hűek maradjanak a brand eredeti ötletéhez, mindezt olyan módon, hogy az egyedivé és felejthetetlenné válik. Az innováció és az abba belefektetett minden energia fontos része lesz a megítélésnek, mert a közönség hűséggel értékel minden megalapozott innovációs lépést.
2. Brand ígéret:
Használja fel a brand ötletét egy olyan egyszerű brand ígéret ösztönzésére, amely tudatosan szétválasztja a brandjét a versenytársaktól, és a brand már korábban meghatározott pozicionálása alapján jobb, különbözőbb vagy talán olcsóbb lehet.
Amennyiben a brand innováció teljes alapossággal és tényszerűséggel megy végbe annak végterméke automatikusan fel fogja kínálni a brand ígéret hiteles lehetőség is.
3. A Brand története:
A brand történetnek életre kell kelnie, hogy a a napi működés közben a fogyasztókat arra motiválja, hogy gondolkodjanak, érezzenek vagy cselekedjenek, hogy megteremtse a brand ideáljai számára az elismerést, amelyet a fogyasztó meg fog tartani a tudatában és szívében.
A brand történetének teljes egyetértésben kell lennie az összes brand kommunikációval, annak minden megjelenési felületén.
A teljes részletekbe menő brand stratégia fejlesztésben a brand története egy vitális alapanyag, amelyet aztán le kell fordítani a napi brand kommunikáció nyelvére.
4. A vásárlás pillanata:
A brand stratégiában kidolgozott brand ötletnek a fogyasztókat végig kell mozgatnia vásárlási út teljes mentén, elvíve őt a végső vásárlási döntésig.
Az alaposan kidolgozott és felöltöztetett brand ötlet nagyban segíti az értékesítési csapat irányítását, és felállít egy gyorsan mozgó kereskedelmi csatornákat a vásárlások lezárására.
5. A fogyasztói élmény:
A brand stratégia kidolgozása során figyelni kell arra is, hogy a termék vagy szolgáltatás felhasználását egyfajta felhasználói élménnyé fejlesszük ki, amely a fogyasztók életének rituális és kedvenc részévé válik. Nagyon fontos az is, hogy a brand ötlet folyamatosan irányítsa mindazok napi munkáját is, akik a brand mögött állnak, hogy a vásárlói élményt megfelelően tudják létrehozni.
AZ 5 ÉLETBE VÁGÓ PONT TEHÁT:
Így terjed ki egy jól kidolgozott brand stratégia mentén a brand ötlet az öt fogyasztói érintkezési ponton.
1. BRAND INNOVÁCIÓ
2. BRAND ÍGÉRET
3. BRAND TÖRTÉNET
4. A VÁSÁRLÁS PILLANATA
5. A BRAND STRATÉGIA FOGYASZTÓI ÉLMÉNYE
G.E. Matolay
MG Vállalkozásmérnökség
Unique Branding szakértő, író, előadó