Kapcsolat

m6ny-0243kepp-normal.jpg      angol_zaszlo.png    

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink használatával ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ 

Ok

Brand Startégia fejlesztés - Mi hogyan csináltuk
 

publikacio_56.png

 

 

Írta: G.E. Matolay |brand , brandfejlesztés

Hogyan készítettünk el egy erőteljes tervet, amely vállalkozásunkat átalakította egy rendkívüli branddé.

Családi vállalkozásunk egy nyugat-magyarországi hús és hentes üzem, saját nagy és kiskereskedelemmel, cateringggel.
Ezzel az írásommal egy rövid bepillantást szeretnék engedni cégünk brand építési munkálataiba.

Képzeld csak el a jövődet. Annak ne csak a szép oldalát, hanem képzeletben haladjon át a gazdaságilag bizonytalan időszakokon is.

Még ilyen időkben is az emberek rendszeresen vásárolják a termékeinket, vagy habozás nélkül újra és újra igénybe vesznek szolgáltatásainkat.

 

Mindig mindenkinek elmondják, hogy tudnak rólunk és a vállalkozásunkról.

 

A megfelelő ügyfél típust vonzzuk be a Brand kommunikációnkkal és mostanra már alig kell győzködni a vásárlóinkat.

 

Ez a Branddé válásunk időszakának igazi ereje. 

 

Tudnod kell, hogy a brand stratégia építés esetében nem csupán a színekről, lógóról vagy betűtípusokról beszéltünk. Vagyis ezekről alig. A munkával eltöltött időnek ez töredéke volt csak.

Munkánk egy nagyon szilárd brand stratégia alapzat kidolgozásával kezdődött el, amely a cégünket, termékeit és szolgáltatásait a helyes irányba indította el.  Mind a gyártás, mind a kis és nagykereskedelmet, kiegészítve a szolgáltatásainkkal.

Ez lehetővé tette számunkra, hogy még több embert tudjunk kiszolgálni, immáron pontos céllal és szenvedéllyel. Viszont a komolyabb növekedést a rajongói mag kialakítása biztosította.

Ne feledje, amit mi is megtanultunk: a Brand a te jó hírneved és az érzés, amelyet az ügyfelek megtapasztalnak.

 

Emlékeztetnék most Jeff Bezosra, az Amazon nagyszabású alapítójára, aki ténylegesen ezt mondta:

 

"A Branded az, amit mások akkor mondanak rólad, amikor nem vagy a szobában." 

 

publikacio_56_1.png

 

Észrevettük, hogy tényleg beszélnek rólunk, rólunk, a termékeinkről, szolgáltatásainkról és a cégről.

Arra is rájöttünk, hogy közünk van ahhoz, hogy mit mondjanak rólunk. Ráadásul munkánk része, hogy ezt irányítsuk.
 

Megértettük, hogy nekünk kell biztosítani, hogy hírnevünk és brandünkkel kapcsolatos vásárlói tapasztalatok rendkívüliek legyenek.

 

Nagyon sok Brand stratégia építési esettanulmányt néztünk végig és jó volt látni, hogy egy jól felépített és piacra helyezett Brand csomag mekkora védelmet tud nyújtani a válságos, gazdaságilag bizonytalan, kihívásokkal teli időkben is.

Ahogy azt már korábban is említettem mindez egy erős Brand stratégia csomaggal kezdődött. 

 

Ez az alaposan kidolgozott, piackutatásokon átfésült  Brand stratégia csomag a cégünknek, vezetőségünknek és személyzetünknek is mérhetetlenül nagyobb tudatosságot biztosított.
A termékeink és szolgáltatásaink iránt bizalmat, lojalitást és támogatást hozott.

Rájöttünk, hogy a brand stratégiánk egy nagyon pontos hidat fektetett le köztünk és vásárló közönségünk között, amely félreérthetetlen és egyenes utat jelent egyenesen felénk.

Fél évvel a bevezetés után észlelte a vezetésünk először, hogy a Brand Stratégia Csomag nélkül nem lettünk voltak képesek ennyire kiemelkedni a konkurenciánk közül.

Ugyanekkor volt egy elemzésünk a közönségünkkel kapcsolatban és megfigyeltük, hogy sokkal letisztultabb lett feléjük a kapcsolatunk, kommunikációnk. A brand stratégia hatására sokkal egyedibbé vált a csapatunk szolgáltatása, kezdtünk egyedivé válni.
 

publikacio_56_2.png


Elindultunk egy úton, amely középtávon teljesen átformálta mind a cégünk személyzetét, mind az ügyfél élményt.

Visszatekintettünk a múltunkra. Az ütős brand stratégiánkat megelőző időkben többször előfordult, hogy válságos időkben csak egyhelyben pörögtünk és alig jutottunk előre.
Sokkal nehezebb volt a jövőt tervezni, a nagyságrendi növekedésbe belegondolni.
Több időt, erőfeszítést és pénzt költöttünk, sokkal inkább a marketingre támaszkodtunk no meg a hirdetésekre.

 

Korábban mi is azok közé a szkeptikusok közé tartoztunk, akik a Brand stratégia építésről csupán egy gondolkodtak:

- úri időtöltés, csak a nagyoknak való
- még azt sem tudom, hogy hol kezdjek bele a brand építésbe
- elég ködös dolog ez a brand építés
- nincs is szükségünk erre, túlságosan komplikált
- egy csomó pénz kell hozzá
- nekem senki se mondja meg, hogy milyen irányba vigyem a cégem

Mindenkinek csak azt tudom ajánlani, hogy legyen kész arra, hogy elindítson egy Brand stratégia fejlesztési Programot. A céges fejlesztéseken ne csak ingatlan vagy infrastruktúra fejlesztést értsen, hanem Brand fejlesztést is.  Ez is egy beruházás, mégpedig igencsak fontos céges beruházás, amely képessé teszi a cégét, hogy egy ideálisabb jövőképet tudjon előrevetíteni. 

 

Csak azt tudom mondani, mint a NIKE, “Csak tedd meg” - “Just do it”.

A brand fejlesztő családi vállakozás és annak minden tagja.
 

G.E.Matolay

MG Vállalkozás Mérnökség

Unique Branding szakértő, író, előadó