Kapcsolat

m6ny-0243kepp-normal.jpg      angol_zaszlo.png    

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink használatával ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ 

Ok

5 ok, amiért nem fog a saját vállalatának brand stratégiát kidolgozni!

publikacio_30_1.png

A csináld magad brand stratégia építés ritkán működik. Csökkentheti a cége bevétel növekedését, és előfordulhat, hogy kevésbé vonzóvá teszi vállalkozását a befektetők és a vásárlók számára. 

 

1. Valószínűleg meg nem értett  koncepció

 

Hacsak a múltban ténylegesen nem dolgozott tudatos brand stratégia építésen a vállalata vagy terméke érdekében, akkor valószínűleg azt gondolja, hogy a brand stratégia csupán a nevéből, logójából, szlogenekből és termékeinek megjelenéséből áll.

 

Valójában a brand az az érzelem, amelyet az ügyfelek és a potenciális vásárlók éreznek és gondolnak,  amikor megtapasztalják a terméket vagy szolgáltatást. Ezek a brand elemek csupán az érzelmet és a hozzá fűzött gondolatokat tükrözik.

 

Ha elmulasztja ezt az alapkoncepciót, akkor bizony időt, pénzt és mentális energiát pazarol a vizuális brand elemekre, és nem az érzelmekre, gondolatokara teszi a hangsúlyt, amelyeket megpróbál kiváltani.

 

Ezzel szemben egy tehetséges külsős, brand stratégia építéssel foglalkozó cég azonnal munkába fogja a vevői érzelmeket és minden stratégiát köré rendez el, hogy azok összhangban legyenek.

 

2. Nem látja magát kívülről

 

Valószínűleg keményen dolgozott egy olyan termék létrehozásában, amelyről úgy gondolja, hogy izgalmas és érdekes, és út közben megismertette önmagát az erősségeivel és gyengeségeivel együtt.

 

Mindazonáltal ez a “látomás, saját vízió", amelyért mindent megtett, óriási akadályt jelenthet annak megértésében, hogy mások mit értékelhetnek Önben és a termékekben, és ez az eltérés lehetetlenné teszi a hatékony brand stratégia építést.

 

Ahogy a nagy skót költő, Robert Burns híresen írta: "Ó, adj nekem olyan hatalmat, amely a legnagyobb ajándék, hogy úgy láthassuk önmagunkat, ahogy mások látnak minket!”

 

A külsős brand stratégia építő cég, definíció szerint, kívülálló nézettel rendelkezik, és így kevésbé valószínű, hogy beleragadunk a belső elképzeléseinkbe.


“Az a “látomás, saját vízió", amelyért mindent megtett, óriási akadályt jelenthet annak megértésében, hogy mások mit értékelhetnek Önben és a termékekben, és ez az eltérés lehetetlenné teszi a hatékony brand stratégia építést.”

 

3. Lehet, hogy sok jó szakemberünk van, de tehetséges brand menedzserek egyszerűen nem állnak rendelkezésre

 

A brand stratégia építést, mint például az eladást vagy értékesítést, nem lehet igazán főiskolákon vagy egyetemeken tanulni.
Ez egy művészet, nem pedig a tudomány, és ez a fajta művészet, ahol minden helyzet egyedi.

 

Az MBA programok természetesen gyakran tartalmaznak Bradépítés -esettanulmányokat, de az, ami a Coke, a Sony, az Apple és a Tesla számára működött, nem biztos, hogy ön számára is működni fog.

Még az ugyanazon iparág másik vállalatának korábbi tapasztalatainak brand másolása sem mindig annyira hasznos. Az brand stratégia építés , ami tegnap működött, nem valószínű, hogy ma is működni fog, sokkal kevésbé holnap.

 

Azok a személyek, akik már széles körű tapasztalattal rendelkeznek a brand stratégia építés területén különböző szinteken, sokkal inkább olyan vállalatoknál dolgoznak, amelyek a brand stratégia építésre szakosodtak, mint hogy alkalmazottként az üzleti vállalkozásukban dolgozni kívánnának.


4. A brand stratégia építés helyett a marketing és értékesítésre összpontosít

 

Mint mindenki más, Ön is csak korlátozott mennyiségű energiát és időt tud felhasználni vállalkozása számára. Szükséges, hogy ennek az energiának nagy részét egy nagyszerű és egyedi termék vagy szolgáltatás létrehozására vagy megújítására kell összpontosítani. 

 

Ha nem aktívan dolgozik ezen a lényegi, gyökér területen, akkor az idejét valószínűleg a legjobb, ha brand stratégia építés helyett a meglévő és a potenciális ügyfeleire fordítja.

 

Az induló vállalkozásokkal és a korai szakaszban működő vállalatokkal az ügyfelek közvetlenül a top-szintű vezetőkkel akarnak működni. Ezért a napi termelésen felüli időt a lehető legjobb, ha a lehetőségek fejlesztésére hasznosítja.

 

Amíg ez történik, egy brand stratégia építéssel foglalkozó iroda segíthet megérteni, miért vásárolnak jelenlegi ügyfelei, és azonosíthatja azokat az érzelmeket, amelyeket a brand stratégia kampánya intenzívebben igyekszik majd kidomborítani.

 

“Ön is csak korlátozott mennyiségű energiát és időt tud felhasználni vállalkozása számára. Szükséges, hogy ennek az energiának nagy részét egy nagyszerű és egyedi termék vagy szolgáltatás létrehozására vagy megújítására kell összpontosítani.”

 

5. Nem fogja erősíteni a kilépési stratégiáját

 

Hacsak nem végtelen növekedésre tervezi a vállalatát, akkor valószínűleg van egy kilépési stratégiája: vállalat értékesítése vagy egy másik vállaltba való beolvadása.
 

Mivel az egyedi brand stratégia döntő jelentőségű a vállalat megítélésének szempontjából, már nem lehet azt mondani: "valószínűleg kudarcra vagyunk ítélve”. Míg egy kidolgozatlan, amatőr brand kínos jövő elé tud nézni. 
 

Azok a vállalatok, amelyek magasan professzionális brand stratégia koncepcióval rendelkeznek, sokkal inkább vonzónak tűnnek a befektetők, a befektetési bankok és az akvizíciós társaságok számára is.

 

Egy igazán tehetséges külső brand stratégia építő tanácsadó a hozzáadott brand értékkel azt a benyomást kelti, hogy cége és termékei jóval meghaladják a vásárlási árakat, ezáltal garantálva a lehető legjobb árszintet.
 


“Azok a vállalatok, amelyek magasan professzionális brand stratégia koncepcióval rendelkeznek, sokkal inkább vonzónak tűnnek a befektetők, a befektetési bankok és az akvizíciós társaságok számára is.”

 

 

G.E. Matolay

MG Vállalkozásmérnökség 

Unique Branding szakértő, író, előadó