21 komoly statisztikai adat az ezredfordulós generációról, amit a Brand stratégia építőknek ismerniük kell
Írta: G.E. Matolay |. brand , brand stratégia
Az ezredfordulós generáció, azaz az Y generáció azt a nemzedéket foglalja magában, akik kb. 1981 és 1996 között születtek. Az ezredfordulós generáció tagjaként az ember egy folyamatosan változó korszakban nőtt fel. Miközben még elég fiatal ahhoz, hogy megértse a legújabb technológiákat, emellett olyan időben nevelkedett, amikor már igazi enciklopédiára volt szükség a házi feladatok megoldásához.
Az ezredfordulós generáció két nagyon egymástól különböző generáció közé ékelődött be. Előttük vannak az X generáció tagjai, akik nem rendelkeztek számítógéppel, amíg egyetemre nem kerültek, utánuk pedig jön a Z generáció, akik születésüktől fogva iPad játékokon nőttek fel.
Ha az ember Brand építési szakértőként dolgozik bármely iparágban, akkor mindenképpen el kell jutnia az ezredfordulós generációhoz. Végül is a világ népességének több mint egynegyede tartozik ide, akik évente nem kevesebb, mint 600 milliárd dollárt költenek csupán az Egyesült Államokban.
Most és a jövőben is elengedhetetlen lesz az, hogy megismerjük ezt a generációt, takarítsuk le a rájuk rakódó legnagyobb tévhiteket, és dolgozzunk ki olyan stratégiákat, amelyek valóban bevonják a játékba ezt az egyedülálló és kiemelkedő korosztályt.
Azért, hogy tájékoztatni tudjam Önöket ennek a generációnak a lényegi vonatkozásairól 21 hasznos statisztikát és tényt gyűjtöttem ki a lakossággal, a digitális szokásaikkal, a közös motivációkkal, a munka és az otthoni élet szokásaival, valamint a kulturális nézetekkel kapcsolatban.
Az ezredfordulós generáció, azaz az Y generáció azt a nemzedéket foglalja magában, akik kb. 1981 és 1996 között születtek.
Tehát következzenek az általános statisztikák és a piaci lehetőségek:
- 831 millió tagja van az ezredfordulós generációnak, akik a világ népességének egynegyedét alkotják.
- Az ezredfordulós generáció évente nagyjából 600 milliárd dollárt költ csupán az Egyesült Államokban.
- Globálisan - az előrejelzések szerint - az ezredfordulós generáció 1,4 billió dollárért fog vásárolni 2020-ban.
- Az ezredfordulós generáció a munkaerő piac felét teszi ki világszinten.
- Az ezredfordulós generáció naponta átlagosan 7,2 órát tölt online.
- Az ezredfordulós generáció tagjainak 71%-a vásárol rendszeresen interneten, mobil eszközökön keresztül.
- Az ezredfordulós generáció átlagosan napi 2,4 órán keresztül néz online videókat.
- Az ezredfordulós generáció átlagosan két órát és 38 percet tölt naponta a közösségi média oldalakon.
- Az ezredfordulós generáció több mint 94%-a aktívan használ digitális kuponokat.
- Az ezredfordulós generáció átlagosan 12 másodpercig, vagy négy másodperccel hosszabb ideig figyeli az online tartalmakat, mint a Z generáció fogyasztói.
- Az ezredfordulós generációnak csupán csak 36%-a nézi szívesen azokat a hagyományos marketing tartalmakat, ahol egy személy vagy egy INFLUENCER bemutat egy terméket, szemben a Z generáció 86%-ával.
- Az ezredfordulós generáció 74%-a vásárol online és havonta legalább egyszer.
- Az ezredfordulós generáció 40%-a hagyatkozik online véleményekre és ajánlásokra, mielőtt bármilyen Brandet megvásárolna.
- Az ezredfordulós generáció 83%-a hasznosnak találja az online tartalmakat a vásárlási döntések meghozatalánál.
Viselkedésük és a pénzügyi tényezők:
“Annak ellenére, hogy az ezredfordulós generáció általában túlköltekezik, 60%-uk valójában pénzt takarít meg azáltal, hogy egy átlagos terméket is kizárólag ismert Brand név alapján vásárol csak meg.”
- 2018-ban az ezredfordulós generáció 15%-a még mindig a szüleivel élt.
- A szülőkkel élő ezredfordulós generáció kb. 20%-a nem rendelkezik középiskolai végzettséggel. Ezzel ellentétben azoknak, akiknek legalább főiskolai végzettsége van, csak a 10%-a él együtt a szülőkkel.
- Az ezredfordulós generáció 63%-ának több mint 10.000 dolláros diákhitele van.
- 2018-ban az ezredfordulós generációnak csak a 16%-a költözött egyik lakásból a másikba.
- Havi szinten az ezredfordulós generáció 52%-a görgeti maga előtt az adósságát a hitelkártyáin.
- Az online médiához való kötődésük ellenére, az ezredfordulós generáció az X generációhoz képest csak kétharmadot költ évente szórakozásra.
- 2016-ban az ezredfordulós generációt már óriási aggodalom jellemezte a hitelek miatt, mivel 52%-uk attól tartott, hogy a következő 10 hónapban fizetésképtelenné válik.
- 2018-ban az ezredfordulós generációnak csak 46%-a volt házas, ezzel szemben a korábbi generáció tagjai, akik 1928 és 1945 között születtek 83%-a volt házas ugyan ebben a korban.
- Előrevetíthető az is, hogy az ezredfordulós generáció egynegyede nem fog megházasodni 50 éves koráig.
- Bár az ezredfordulós generáció később vállal gyermeket, mint az korábbi nemzedékek, 2018 végére mégis 17 millió nő lett anya ebből a generációból.
- Annak ellenére, hogy az ezredfordulós generáció általában túlköltekezik, 60%-uk valójában pénzt takarít meg azáltal, hogy egy átlagos terméket is kizárólag ismert Brand név alapján vásárol csak meg.
G.E.Matolay
MG Vállalkozás Mérnökség
Unique Branding szakértő, író, előadó